onsdag 2 mars 2011

mustafa's gemüse kebap.

Jag har aldrig riktigt förstått andras fallenhet för kebab. Men så bläddrade jag i Berliner Morgenpost, eller kanske var det någon annan tidning, och läste om Mustafa's Gemüse Kebap i Kreuzberg som var de första som introducerade den vegetariska kebaben i Berlin. Det måste prövas tänkte jag och trampade iväg söderut. Utanför ringlade kön lång och det visade sig vara förståeligt. Gott som det var och glupsk som jag var hann jag ta mig igenom halva min vegetariska kebab innan linsskyddet åkt av och jag dokumenterade smakupplevelsen. Att den sen bara kostade 2,50 euro var ju inte sämre. För övrigt är området kring Mehringdamm en ny favorit och Victoriaparken kommer vara oslagbar för avslappnande parkhäng när det blivit tillräckligt varmt.

Inga kommentarer: