lördag 9 april 2011

hothotmoa och livets alla val.

jag skulle vilja påstå att när man kan rimma och skämta på ett annat språk, då behärskar man det. därför tycker jag att min amerikanska vän i glasögonen nedan kan lägga till svenska på sin lista över talade språk.

i berlin kan man vid ett vägskäl välja höger för dräggig, hitlåtsspyande, "här-accepterar-vi-allt-och-alla-förutsatt-att-du-har-åldern-inne"-klubb, där man visserligen kan ha väldigt väldigt roligt, alternativt vänster för "kom-och-stå-i-kö-i-en-timme-utan-säkerhet-att-komma-in-för-vi-vill-egentligen-bara-ha-de-som-är-21-så-kom-i-tid-om-du-inte-uppfyller-kraven"-klubb där minst varannan typ i folkmassan utanför ser hip, interessant och snygg ut och där musiken och de som spelar den, till skillnad från det högra valet, inte pryds av rynkar, repor och grått hår.

det är fint med valmöjligheter och ibland kan, även jag, trots att jag är jag, ignorera de andra besökarna på en klubb och bara njuta av att ha roligt och dansa, dansa, dansa med mina vänner. när jag sen kommer ut och går förbi alternativet till vänster ångrar jag kanske lite mitt val, men långa köer är bara inte för mig.


Inga kommentarer: