fredag 10 juni 2011

back from the dead.

Hurra! Äntligen låter favoritcaféet mig komma in på dess trådlösa nät. Jag är på väg tillbaka från de döda, har varit så oerhört pank och snål sedan Emelie besökte mig att den existens jag fört de senaste veckorna inte riktigt kan kallas ett liv. Jag har mest dåsat i parker och sträckläst IQ84 av Haruki Murakami. Vilket i och för sig inte är så pjåkigt det heller. Blivit en eller flera nyanser mörkare har jag också, som Emelie påpekade "jag visste inte att du kunde bli brun?"

Jag har promenerat och sprungit en hel del. Tio och sju kilometer som mest den här veckan. Och helt nykter bjudit ut någon, med positivt resultat ja ja. Men det är väl i princip allt jag har gjort. Nästa vecka måste jag ut och träffa lite folk igen. Har noterat en märkligt översocial tendens så fort jag får vittring på lite umgänge. Sådant är ju kanske inte alltid nyttigt.

Men jag vet inte om ni kan förstå min lycka över att efter månader av uteslutning kunna använda internet på St. Oberholz och slippa häcka i mörkret på Mein Haus am See. Lite har gjort mig så glatt överraskat som att kika ner och se en liten jordglob som visar att jag är ansluten. Underbara tekniska tidsålder.

Och ikväll åker jag till Stockholm och stannar över helgen för att bete mig viktigt och kandidera till ordförande under Europeiska ungdomsparlamentet Sveriges årsmöte på lördagen, och sen styrelsemöte på söndagen. Bis später!

Inga kommentarer: