tisdag 25 januari 2011

om vad jag skulle sakna mest om mitt hus brann upp.

inatt brann det i vårat hus. det var ett litet element i det lilla skrymslet under trappen. vi märkte det först när vi klev barfota på de varma trappstegen. och jag var alldeles utom mig av förtvivlan. vad skulle hända med alla mina saker? min dator, min kamera. jag föreslog att vi skulle använda brandsläckaren som visst fanns i det brinnande rummet. mamma sa nej. jag lyssnade inte. brandsläckaren var fylld med skum och det var i elementet det brann. jag tänkte att vi skulle ha haft en pulversläckare, de ska tydligen vara bättre. och så började jag släcka, och alla skrek på mig att sluta. men vi kan ju inte bara låta vårt hus brinna upp, skrek jag tillbaka. och så vaknade jag, vad konstigt man kan drömma ibland. och vad obehagligt materialistisk mitt dröm-jag var.



Inga kommentarer: