torsdag 13 januari 2011

update.

Januari är lite min start-månad. Eller inte bara min förstås, det är ju trots allt årets första månad. Men, jag och Viivi har kommit igång med våran träning och jag har äntligen börjat mina tyska-studier. En tysk Tim Gunn har jag som lärare. Han är bara så.. så.. så tysk helt enkelt. Med jeansen uppdragna till armhålorna och sådana runda glasögon som ingen egentligen har längre. Jag gillar honom. Han är autentisk. Och det jag mest gör om dagarna nu och trivs väldigt bra med, förutom tyska-studier och träning förstås, är att dagdrömma och framtidsplanera och ha så mycket egentid jag bara kan. Det är alldeles strålande ska ni veta. Jag plöjer igenom böcker på tre olika språk, tillverkar skrivbordsunderlägg från kartor av Europa och ringar in platser jag vill se, skriver upp saker jag vill göra. Och som sagt, drömmer. Finns inte mycket bättre januari-göra att göra.


Inga kommentarer: