torsdag 27 januari 2011

kön var helt ofattbart lång. sprichst du englisch oder deutsch? english. oh, great, well we're very good friends right, and you have just been holding a spot for some firends, right? right. så långt så bra. men så kommer den långa väninnan tillbaka, blänger ilsket och säger att tränga sig före i kön ger kass karma. och visst har hon rätt, egentligen, för jag tränger mig ju aldrig i köer. egentligen. för jag tycker det är väldigt pissigt. egentligen. och jag tror hon hade rätt. jag fick usel karma av att strunta i femti frusna människor. och den slog tillbaka på en gång och bouncern sa: nepp, tror inte det va, du är för ung. spelar ingen roll att det inte står i utskicken eller på hemsidan, ikväll kör vi tjugoett här. nedrans karma. och jag var bitter och ilsken och redo för slagsmål hela vägen hem. hade den hemlöse snubben som gapade efter mig varit på min sida av gatan hade min knytnäve varit blå idag. och fight-facet sitter kvar än, men det tänker jag utnyttja till bättre saker.

men tänk så, i kön stötte jag på en bandmedlem från taiwans hippaste electro-tjej-band. det gör man ju inte varje dag.

Inga kommentarer: