lördag 5 februari 2011

kulturella anleten.

det händer inte så mycket på berlin-fronten just nu. jag är mest trött, seg och oinspirerad. ute är det blåsigt och regnigt. även om det inte tjänar något syfte att beskylla vädret för min lilla dip. det är i alla fall trist att min party-vapendragare inte finns runt husknuten för tillfället.

igår var jag dock på vernissage och gick på samma middag efteråt som mr kern ni vet, ena halvan av dyrberg&kern. där var massa arty-people, en snubbe som påminde om serge gainsbourg och en med lustiga glasögon som inte slutade stirra på mig och thea. och lägenheten, LÄGENHETEN! mein gott så vacker. jag hade kunnat bosätta mig i trappuppgången och fortfarande känt mig som en kunglighet. det var en lägenhet med tak som slutar i rymden någonstans, med fina dekorationer och träsniderier och fönster som går från golv till tak och som lämnade en så där förtrollad och allt. och jag hade lämnat kameran hemma och det var det dummaste jag gjorde igår-kväll. förutom att nästan krascha med bilen i närheten av potsdamer platz kanske.

Inga kommentarer: