söndag 27 februari 2011

no borders.

Photobucket

2 kommentarer:

Billy sa...

Hey!
Jag funderar själv på att dra till Berlin som Au Pair och undrar lite hur du hittade "din" familj? Genom någon förmedling eller på något annat trixigt sätt?
Skulle bli jätteglad för ett litet svar!

Therese sa...

Hej!

Jag skaffade en profil på alla au-pair-sidor jag kunde hitta på internet och som verkade någorlunda trovärdiga och bra. Mitt tips är att du kollar upp findaupair.com, easyaupair.com, och aupair-world.net. Då vissa sidor mailar familjer så fort någon ny au pair som passar deras kriterier registrerar sig kan det gå väldigt fort att få svar och många svar dessutom. Jag hade lite dålig erfarenhet av att gå genom en förmedling då jag gjorde detta när jag var utbytesstudent för några år sedan.

Ett tips när du fyller i din profil och när du pratar med familjer är att vara ärlig mot dig själv. Skriv exempelvis inte att du kan ta hand om fler än 2 barn om du inte vill det eller att du kan stanna hur länge som helst när du vet att du helst bara stannar 5 månader. Det finns massor av familjer som söker au pair så det kommer alltid finnas någon som passar dig och dina behov!

För övrigt kul att du funderar på Berlin, hör bara av dig om du har fler frågor!