måndag 11 oktober 2010

hush hush of montreal

Jag cyklade längs Kastanienallee och så såg jag något svart och guldigt i ögonvrån. Vände mig om en, två, kanske fem gånger och sen var det bestämt att jag lite spontant och härligt skulle köpa en biljett till of montreal's spelning tjugo minuter innan den skulle börja. Det hela var som ett stort färgglatt och en aning härligt miss-matchat  lyckopiller. Och fråga mig vad manligt är så svarar jag; att svassa runt på scenen i kjol och tights och så några lager blå ögonskugga, men ändå lyckas få varje flicka (och pojke för den delen) att vilja gå hem med honom. 


Och jag köpte min livs första vinyl-skiva idag, nu saknas bara något att spela den på. Så mamma, om du läser detta och inte har klurat ut någon julklapp till moi ännu, så fick du just ett litet tips med en tillhörande blinkning.

Inga kommentarer: