lördag 2 oktober 2010

LOOK FOR THE TAPE!

Mina byxor luktar rök. Min favorittröja luktar rök. Min jacka luktar rök. Det luktar som om jag suttit i en kedjerökares lungor natten lång. Men det är bara the downside of Berlin nightlife. Jag och min super-rök-känsliga näsa klarar oss bättre än förväntat dock, trots att folk blåser rök i håret, i näsan, i ögonen och i öronen på klubbarna.

Vi gick ut igår. Eller gick gjorde vi faktiskt inte, vi cyklade. Jag med punkterat bakdäck, men det var senare, runt halv 6 på morgonen eller så. Vi träffade en ny brittisk bekantskap runt halv 12 och hade en mystery-drink var på bar 101 (vi fick tre drinkar för mindre än 100 kr!). Vi hittade inte delicious doughnuts och egentligen inte sophienclub heller, men några trevliga prickar lotsade oss rätt och där kostade en tequila-shot 15 kr. Där fanns också britter, och såklart spelade de i ett indie-band och Viivi fell victim to the game. Sen begav vi oss iväg på en cykel-tur till klubben TAPE, och stannade till på någon bar på ett gathörn och där fanns ännu en trevlig britt och hans annorlunda tyska arkitekt-vän. Sen cyklade vi vidare. Vi tappade vår nyfunna vän och en annan britt men tog oss till TAPE ändå. Där var temat tanzen ist auch sport och dansadansadansade gjorde vi till 05.30 på morgonen, Viivi gav upp lite tidigare men jag dansade vidare på egen hand. Sen cyklade jag hem med punktering (det är för övrigt sjukligt jobbigt) och sen var ännu en kväll i Berlin över.

(och jag har lite bilder på telefonen men min laptop känner inte för att samarbete just nu, så vi tar det senare)

Inga kommentarer: