tisdag 19 oktober 2010

Mini-eurotrip.

Är hemma från min lilla eurotrip nu. Det blev en extra natt och därmed liten fördröjning tack vare strejkande fransmän, men inte ska väl stackarna behöva jobba när de är gamla heller så jag klev glatt upp kl 5 denna morgon istället för att sussa sött sittandes hela vägen till Berlin.

Helgen har inneburit alldeles för mycket bröd och alldeles för starkt kaffe (för mig var det en triumf att enbart kunna beställa kaffet på franska utan att få svar tillbaka på engelska, så det var bara att bita i det sura äpplet, eller snarare smutta på det beska kaffet). Annars har jag varit väldigt kulturell, cyklat och promenerat tills mina fötter känts blåa och varit allmänt och oerhört språkförvirrad och pratat engelska med Julia, som ju faktiskt pratar strålande svenska.

Kommer två tjusiga inlägg om Amsterdam och Paris senare. Stay tuned.

Inga kommentarer: