måndag 13 september 2010

bearpit karaoke och white trash fast food.

blööh. Jag har lyckats bli sjuk; näsan rinner och min röst är på samma nivå som den var efter studenten. Det hindrade dock inte mig och Viivi, som är aupair hos familjen på våningen nedanför oss, från att gå ut en söndag i Berlin. Vi pratade om allt det man inte berättar för någon man just träffat och även om vi bara gick från en bar till en annan (bland annat ett ställe som hette white trash fast food) hade vi så himla kul tillsammans.

Förutom det så hade mamman i familjen, dottern och jag en tjejsöndag då vi gick till en enorm flee-market i Mauer Park, vidare till något som kallas Bearpit Karaoke och sedan hängde vi på ett av bar-caféerna innan vi gick hemåt. Superskön söndag med strålande sol som tillät klänning och bara ben!

För övrigt så bor vi i forna öst-Berlin och detta är utsikten från mitt fönster (och jag behöver verkligen införskaffa en kamera, detta är taget med mobilen).

Inga kommentarer: