fredag 24 september 2010

Die Sonne scheint auf Berlin.

Solen har gjort ett mycket välkommet besök i min vardag och trots att det är september har jag fått chansen att strosa runt i staden med bara ben. I Berlin finns det stora vackra parker vart du än vänder dig och häromdagen spenderade jag flera timmar i en av dem, läsandes Jane Eyre och senare lunchandes med Viivi med en gitarrspelande snubbe på en filt i närheten.

I onsdags kom en av familjens tidigare au-pairer förbi med två danska vänner och på kvällen gick vi ut tillsammans. Vi var på en helmysig bar som hette das Wohnzimmer, och där träffade jag även en annan svenska som tidigare au-pairade i en annan familj, trevligt trevligt.

Och idag är det löningsdag, och Media Markt har ett super-erbjudande på Nikon D3000 och jag har köpt en och känner mig lite som ett barn på julafton. Boxen som kameran kom i var enorm och det skulle lätt rymmas fem småbarn i den. Så nu blir det förhoppningsvis lite fler och roligare bilder här.


 

Inga kommentarer: