lördag 25 september 2010

Ritter Butzke & Biergarten

Ibland är det underbart att vara ung och tjej. Eller egentligen kanske för det mesta, men vid vissa tillfällen är det alldeles extra underbart. Som när man blir insläppt i en överfylld oktoberfest-Biergarten trots att de framför fick kalla handen. Och där kan man dansa med folk från åldrarna 20 till 75, dansa på borden och skåla på münchen-dialekt om och om igen. Och så spelar bandet allt från tyska schlager-klassiker till The Gossip. Då kan vad som helst bli av kvällen sedan och man kommer fortfarande vara nöjd.

Efter att dansat och skålat till stängningstid hoppade jag och Viivi på en tunnelbana till Kreuzberg och hittade nya vänner som ledde oss in i den labyrint som är klubben Rittes Butzke. Och de spelade musik som tog en in i en annan värld och som man måste dansa till med ögonen stängda för att det ska kännas så rätt så rätt. Vi var där alldeles för tidigt men det bästa med det är att man får mer plats att dansa, dansa natten lång. Runt 3 halv 4 gav vi upp då jag fick ett sjukligt sug efter pizza och strosade så småningom hemåt. Morgonmänniska som jag är måste jag lära mig att vara vaken på nätterna, runt 4 börjar ju folk precis ta sig ut och då vill jag hem och sova. Så kan man ju inte hålla på när man är i Berlin.

Och till den historien bjuds det på njutbara och suddiga mobilbilder. Prost!





Inga kommentarer: