söndag 19 september 2010

A taste of Oktoberfest

När jag kom tillbaka från ett snabb-besök hos Viivi var familjen jag lärt känna borta och istället möttes jag av lederhosen och bayerska folkdräkter. Historien bakom det hela är att J och L träffades under Oktoberfest för första gången. Så vi och några vänner till familjen åkte iväg till en Biergarten särskilt uppbyggd för Berlinare som vill fira Oktoberfest men inte lyckas ta sig till München. Där spelade två snubbar iklädda lederhosen dragspel, "snapsvisor" och tysk folkmusik och ölen bars in i 1-liters glas. Jag måste erkänna att jag började väldigt modest med mineralvatten men sedan insåg jag att jag inte kunde gå igenom en Oktoberfest light utan att ge mig på den där "kannan" öl. Så i slutändan hade jag tryckt i mig en rejäl tysk måltid med fläsk och muppiga, men goda, potatisar, samt 1-liter öl. Skål på den ni!

 

Inga kommentarer: